E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 32232
Lasīšanai: 2 minūtes

Vai obligāti jāiegādājas bezmaksas klienta karte

J
jautā:
02. aprīlī, 2024
Jānis

Konkrēts veikals pārdod matraci par 429 eiro, bet, ja esmu ar mieru iegādāties (bezmaksas) klienta karti, tad to pārdod par 179 eiro. Vai tā nav piespiedu prasība iegādāties klienta karti? Proti, vai nu iegādājieties klienta karti, vai maksājiet par 250 eiro vairāk. Vai tā nav pircēju maldināšana par preces cenu? Vai tirgotājs rīkojas likumīgi? 

A
atbild:
08. aprīlī, 2024
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs
Eva Eglīte, sabiedrisko attiecību speciāliste

Svarīgi, lai pirms preces iegādes tiktu sniegta pilnvērtīga un patiesa informācija par preci, tās cenu, atlaidēm utt. Vienlaikus komersantiem nav aizliegts piedāvāt atlaides, tai skaitā klienta karšu, lojalitātes programmu un citu atlaižu veidā. 

Tā kā nav norādīta konkrēta reklāma (ko un kādā veidā piedāvā), tad nav iespējams sniegt komentāru, vai attiecīgajā gadījumā viss ir atbilstoši. Vienīgais, kas šķiet nekorekti, ir norāde uz nepieciešamību iegādāties bezmaksas klienta karti. Ja par to jāmaksā, tad to piedāvāt kā bezmaksas produktu (preci, pakalpojumu) nedrīkst. Citādi minētais piemērs raksturo ikdienišķu tirgus situāciju, kurā darbojas lojalitātes programma.

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Līdz mēneša beigām iesniegt e-konsultāciju vairs nav iespējams. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas