Labdien! Kā būtu pareizāk rīkoties, ja mājas apsaimniekotājs uz jautājumiem nesniedz konkrētas atbildes, uzsverot, ka neesmu mājas biedrs, nav noslēgts līgums utt.? Apsaimniekotājs uzsver, ka apsaimniekošanas līgums jāiet parakstīt klātienē, iepriekš saskaņojot laiku, bet, tā kā man nav laika ierasties klātienē, rosināju, lai līgumu atsūta uz e-pastu ar iespēju parakstīt elektroniski. Pirms kāda laika telefonsarunā par to vienojāmies, bet nu jau pagājis ir krietns brīdis, taču neesmu saņēmis nekādu informāciju.
No jautājuma nav saprotams, kādu līgumu vēlaties slēgt ar apsaimniekotāju.
Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likuma 10. pants nosaka: dzīvojamās mājas īpašnieks uzdod pārvaldniekam pārvaldīšanas uzdevumu, rakstveidā noslēdzot ar viņu dzīvojamās mājas pārvaldīšanas līgumu. Dzīvokļu īpašnieki pārvaldīšanas līgumu slēdz saskaņā ar dzīvokļu īpašnieku kopības lēmumu, kas pieņemts Dzīvokļa īpašuma likumā noteiktajā kārtībā. Noslēgtais pārvaldīšanas līgums ir saistošs ikvienam dzīvokļa īpašniekam.
Dzīvojamās mājas pārvaldīšanas nodrošināšana (tajā skaitā ar dzīvojamās mājas pārvaldīšanu saistītu lēmumu pieņemšana, darījumu slēgšana) ir dzīvojamās mājas īpašnieka pienākums.
Visai informācijai par mājas lietu kopš 2023. gada 1. marta elektroniski par katru māju ir jābūt pieejamai Būvniecības informācijas sistēmā šeit. Ar to var iepazīties jebkurš dzīvokļa īpašnieks, kas īpašumtiesības ir nostiprinājis zemesgrāmatā.
Vairāk informācijas var izlasīt publikācijā “Kā mājas lietas kārtot elektroniski”.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!